2012-05-13
Göteborgsvarvet 2012

Så var årets Göteborgsvarv avklarat. Tidigt i år, 12 Maj. Från Kumla SF var 7 stycken anmälda. 4 kom till start och 3 stycken kom ej till start av lite olika orsaker.
När vi startade bilfärden vid sjutiden på morronen var inte vädret det allra bästa. Lite regn och inte vidare varmt, men Stefan hävdade bestämt att i Göteborg blir det solsken.
Vid stoppet i Alingsås och den vanliga utspisningen med pastasallad och mackor var det inte vidare varmt men dock gemytligt. Där strålade vi samman. Våra fyra löpare samt truppen vid sidan som i år bestod av underteckna samt Tommy P och Hanna, flickvän till Jakob. Dessutom anslöt clowngänget med 3 löpare samt 2 supportrar just i år. En av löparna i detta gäng var Mathias Lidson som normalt springer för Kumla.
Efter diverse problem att hitta p-plats m.m. så var vi äntligen på plats. Ingen sol men dock ca 11-12 grader varmt.
En liten stund innan start går vi i supportergruppen iväg för att få se löparna efter ca 3 km. Och, vilken syn. Ca 20-25 stycken mörkhyade kommer farande i en klunga och det går riktigt fort. Strax över 8 minuter på de tre första kilometrarna. Strax nog kommer våra löpare också som också startat snabbt. Sedan iväg till målgången där det också var mycket mörkhyat på de första platserna. Nytt rekord som blev 1.00.25.
Våra löpare då. Kanonfina resultat.
Jakob på plats 132 och tiden 1.17.16. Daniel Brånn på plats 150 och tid 1.17.39. Patrik Nilvér. Plats 168 och tiden 1.18.03. Och Stefan in på plats 924 med tiden 1.26.55.
Mathias Lidson som sprang för nåt clownlag kom in på plats 211 och fick tiden 1.19.16.
Mycket fina resultat av våra löpare återigen och när vi lämnade Göteborg för hemresa så sken solen så Stefan fick helt rätt om detta.

Skrivet av: Sven Pettersson

Nöjda i Mål