2014-11-21

Kumla Skidförening inbjuder till
Alpint träningsläger Sälen
5-7 december 2014

Kumla Skidförening inbjuder härmed till Alpint träningsläger i Sälen 5-7 december för åkare från 10 år och äldre. (Om man vill delta delar av lägret är det ok förstås)

Lägrets fokus kommer att ligga på grundteknik men även åkning i bana såväl SL som GS kommer att finnas med på programmet.
Boende kommer att bokas av föreningen och kommer ske i stugor eller lägenheter. Vi kommer att äta lunch och middag tillsammans i gruppen. Frukost äts i respektive stuga.

Preliminärt stomprogram (styrs av snötillgång och backtider):
• Ankomst Sälen torsdag kväll.
• Fredag FM Skidåkning friåkning GS
• Fredag EM Skidåkning Friåkning SL/GS samt 60 minuter bana
• Lördag FM Friåkning GS
• Lördag EM 120 minuter bana SL samt friåkning
• Söndag FM 120 minuter bana GS
• Söndag EM Friåkning för de som vill.

Stugindelning och detaljprogram kommer närmare avresan.

Kostnad: 200:-/barn Inkl boende, liftkort samt lunch och middag.
Medföljande vuxna betalar 500:-/person för samma paket exkl liftkort, kravet är då att man hjälper till med exempelvis bansättning, matlagning och dyl.
Klubben förespråkar samåkning för miljöns skull, ange gärna i anmälan om ni önskar samåka eller har plats för någon/några extra.

Anmälan görs till Magnus Palmér senast 27/11 på mailadress: magnus.palmer@skanova.se

Om ni har frågor runt lägret är ni välkomna att maila Magnus eller ringa på 070-2545500

Skrivet av: Stefan Eriksson