2017-09-24
ICA-Gustavs Kumlastipendium - Kumla Skidförening

Kumla Skidförening var en av fyra föreningar som på lördagen den 23 september blev tilldelad ICA-Gustavs Kumlastipendium.

Vi är väldigt stolta och tacksamma för bidraget till att utveckla vår verksamhet i vårt mål att alla skall kunna njuta av vinteraktiviteter.

Del av ansökan:
Vi vill utveckla och lyfta möjligheten för barn och unga att stå på skidor. Därför planerar vi att köpa in materiel för att kunna få fler barn att upptäcka glädjen med att åka skidor, men även att få fler att våga träna och kanske till och med tävla i alpin skidåkning. Med hjälp av olika banor och hinder lär sig barn och unga att manövrera och få kontroll på skidor . Målet är att kunna använda de nya hjälpmedlen både för de som deltar i den organiserade träningen och skidskolan, när skolor hyr skidbacken och för de som kommer till backen och åker under helger när det är öppet för allmänheten.

Artikel Sydnärkenytt

I väntan på godisregn